Cloetta Suomi Oy
Haluamme tuoda hymyn herkkuhetkiisi! Cloetta Suomi Oy on osa Cloetta-konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava makeistalo. Cloettan palveluksessa on yli 2600 henkilöä 13 eri maassa, Suomessa meitä cloettalaisia on yli 200. Tuotevalikoimaamme kuuluu hammasystävällisiä ksylitolituotteita, makeisia ja pähkinöitä. Tunnettuja brändejämme Suomessa ovat Jenkki, Tupla, Sisu, Mynthon, Läkerol, Aakkoset , TVMix sekä irtomakeiskonseptit Karkkikatu ja Candyking
Tavoitteenamme on vähentää toimintamme ympäristövaikutuksia. Pyrimme tähän vähentämällä hiilidioksidipäästöjä, lisäämällä energiatehokkuutta ja vähentämällä jätteen määrää. Ympäristövaikutusten vähentämisessä keskeisessä roolissa on toiminnan kehittäminen tuotantolaitoksissamme. Energiakulutuksen vähentämisen lisäksi pyrimme valitsemaan ympäristöystävällisiä energialähteitä. Kehitämme myös pakkausmateriaalejamme entistä ympäristöystävällisimmiksi.
Käytämme uusiutuvaa energiaa
Tehostamme energiankäyttöä
Kehitämme vähäpäästöisempiä tuotteita
-
Kauppapuutarha Verso Oy
Verso on nyt hiilinegatiivinen!
Kasvihuoneiden lämmityksessä (1,1 GWh/vuosi) käytämme Gasumin Vehmaan biokaasulaitoksen sähköntuotannossa syntyvää CO2-vapaata hukkalämpöä. Käyttämämme sähköenergia (hiilidioksidipäästöt aiemmin 69,7 tn/vuosi) tuotetaan nykyisin täysimääräisesti uusiutuvilla energialähteillä ilman suoria hiilidioksidipäästöjä. Kuljetusten päästöt (13,1 tn/vuosi) kompensoidaan osallistumalla Compensate-säätiön metsittämishankkeisiin. Jäljelle jää pienehkö määrä hiilidioksidipäästöjä (9,2 tn/vuosi) mm pakkauksista ja lannoitteiden käytöstä. Nämä päästöt kompensoidaan metsittämällä Suomeen uutta hiilinielua 100% ylikompensaatiolla eli siten että hiilinielu sitoo hiiltä kaksinkertaisen määrän hiilidioksidia päästöihin verrattuna.
Tämän lisäksi käytämme kasvien kastelussa vain sadevettä. Olemme myös rakentaneet kasvihuoneemme toiselta viljelijältä ostetuista osista (mm kasvihuoneissa käytettävät alumiiniosien valmistus aiheuttaa kuluttaa runsaasti energiaa). -
Beiersdorf Oy
Me Beiersdorfilla uskomme jatkuvaan kehittämiseen. Keskitymme hiilipositiiviseen tulevaisuuteen.
Olemme sitoutuneet vähentämään energiankulutuksesta aiheutuvat hiilidioksidipäästöt 70 %:lla valmistettua tuotetta kohti vuoteen 2025 mennessä, ja vuonna 2020 olemmekin jo saavuttaneet 65 % vähennyksen verrattuna vuoteen 2014. Kaikki maailmanlaajuisesti hankkimamme sähkö tuotetaan 100 % uusiutuvilla energialähteillä vuoden 2020 loppuun mennessä. Olemme onnistuneet laskemaan vedenkulutustamme vuositasolla 7 %.
Tavoitteemme on, että vuonna 2025 vähintään 25 % pakkauksissamme käytettävästä materiaalista on kierrätettyä, ja että kaikki pakkauksemme ovat kierrätettäviä, kompostoitavia tai uudelleen käytettäviä.
Tavoitteenamme oli vuonna 2020 saavuttaa 50 % vuotuisesta globaalista myynnistämme tuotteilla, joilla on parantuneet ympäristövaikutukset vuoteen 2011 verrattuna, ja olemme jo saavuttaneet 55 %. Tutkimusosastollamme tehdään jatkuvaa työtä tuotteiden koostumuksen parantamiseksi, jotta ihonhoitotuotteet olisivat mahdollisimman hyviä, samalla kun niiden ympäristövaikutus pienenee. Pyrimme käyttämään ainesosia sellaisista lähteistä, jotka kasvavat takaisin tai ovat muuten uudistuvia.
Olemme sitoutuneet kestävään kehitykseen kaikessa, mitä teemme.
-
Barilla Sverige AB
Brändimme on ollut hiilineutraali vuodesta 2017. Mittaamme ja haluamme jatkuvasti vähentää hiilijalanjälkeämme pellolta lopputuotteeseen asti. Lisäksi kompensoimme jäljelle jäävät päästömme edistämällä kansainvälisten standardien, kuten Verified Carbon Standard, mukaan sertifioituja uusiutuvan energian ja sademetsien suojeluprojekteja. Vuodesta 2010 vuoteen 2017 olemme vähentäneet tuotantolaitostemme hiilipäästöjä noin 80 % esimerkiksi hankkimalla uusiutuvaa energiaa. Lisäksi käyttämällä raidekuljetuksia tiekuljetusten sijaan olemme vähentäneet päästöjä noin 1600 tonnia.
-
KomeroFood Oy
Haluamme tarjota ihmisille mahdollisimman helpon tavan valmistaa herkullista ilmastoystävällistä ruokaa itse kotona. Valikoimassa tällä hetkellä kolme vegaanista vaihtoehtoa, yksi kasvis-, yksi kala ja yksi lihavaihtoehto.
Syömällä parempi huominen! -
Upfield Finland Oy
Tavoitteemme on valmistaa ja markkinoida terveellisiä ja maukkaita kasvipohjaisia tuotteita, jotka ovat parempi valinta sekä kuluttajille että ympäristöllemme. Tuomme valikoimaan muovittomia pakkauksia ja panostamme pienempään hiilijalanjälkeen kasvipohjaisilla tuotteilla.
-
Dagsmark Petfood Oy
Laskemme tuotteidemme hiilijalanjäljen ja pyrimme vähentämään sitä vuosittain. Kehitämme ekologisempia pakkauksia ja pyrimme tuotannossamme saavuttamaan energiasäästöjä.